5. Klassikalise kitarri mängutehnika: parema käe asend

Õpi kodus kitarri mängima!

Kitarri E-kursusele saad SIIT!

 

Miks parema käe tehnika on kitarrimängus üks tähtsamaid komponente:

Kui võrrelda kitarrimängu näiteks autoga, siis paremal käel on sarnane roll mootoriga. Kui mootor korralikult ei tööta, siis ülejäänud autost ka väga palju kasu ei ole. Ma võin küll panna autosse kallid nahkistmed ja käigukangi üle kullata, aga enne auto ikka korralikult ei sõida, kui mootor pole töökorras. Mida tahan rõhutada: parema käe tehnikaga tehakse tihti liiga vähe tööd (mänguasendi korrigeerimine, nooditekitamise liigutuse täiustamine, tehnika säilitamine) ja keskendutakse lugude mängimisele.

Paljudest murekohtadest saab ka ise kähku aru, aga osad tehnikapuudujäägid ilmnevad mängija jaoks võib-olla mitme aasta pärast. Kui aga vale mänguliigutus on täiesti sisse harjunud, siis selle õigeks saamine on pikk ja keeruline protsess.

Siit järeldus: kui õpetaja pillitunni ajal 50 korda käe asendit laseb sättida, siis see tähendab, et ta tahab sind aidata, mitte kiusata.

 

Milline on parema käe tehnika ja kuidas peavad pöial ja sõrmed liikuma:

  • Esmalt võta sisse õige mänguasend ja toeta parem käsivars pillile, nagu eelmises postituses õppisime. PickingHand
  • Toeta “a” sõrm 1. keelele, “m” sõrm 2. keelele, “i” sõrm kolmandale keelele ja pöial toeta 4. keelele.
    • Pöial säti alati sõrmede ette ja jälgi, et pöial ei oleks sõrmede taga ega ei mängiks peopesa suunas.
    • Edaspidi, kui kasutan väljendit: “Pane sõrmed oma keeltele“, siis tuleb sõrmed asetada nii.
img_20181113_073244-copy-2.jpg

  • Kui ei ole konkreetses loos või harjutuses teisiti ette nähtud, siis toimub mängimine alati kuskil selles piirkonnas.
    • Kõlaava kohal
      • pöial sõrmlaua löhedal, sõrmed pigem rosetti lähedal
    • Selles kohas mängides on käe asend kõige parem
  • Jälgi, et su ranne oleks täiesti otse ja randme ning pilli vahele jääks väike tühi ruum.
IMG_20181128_130432.png

  • Tähtis on, et käsi oleks ilusti keelte kohal ja sõrmed toetuks lõdvalt keelte peale.

Sõrmed toetame oma keeltele, et fikseerida käe asend, mitte aga selleks, et olla vastukaaluks teiste sõrmede mänguliigutustele.

Alguses, kui korrektne mänguasend ei ole veel välja kujunuenud, tuleb hoida sõrmedega mängides pöial ühel bassikeelel (neljas, viies või kuues, aga tavaliselt neljas keel). Pöidlaga mängides tuleb sõrmed toetada oma keeltele. Hiljem, kui mänguasend on juba parem, hakatakse õppima seda, kuidas hoida kätt, et mängida nii sõrmede kui pöidlaga korda-mööda ja/või korraga.

 

Kui sul tekkis parema käe mänguasendi kohta mõni küsimus, kirjuta postituse alla kommentaar või võta minuga ühendust. Kui sul on ideid, millest võiksin veel kirjutada, siis anna sellest samuti mulle teada.

Head harjutamist! 🙂

Jakob


PS: Külasta kindlasti Kitarri kodu Facebooki lehekülge ja lisa see meeldivaks. Nii saad alati infot uutest postitustest ja vahel võid sealt ka muud kasulikku leida.

 

2 thoughts on “5. Klassikalise kitarri mängutehnika: parema käe asend”

  1. Pingback: 4. Klassikaline kitarr: õige mänguasend – Kitarri Kodu

  2. Pingback: Kitarriga alustamine ja harjutamine – Kitarri Kodu 🎸🏡

Kirjuta midagi!

Discover more from Kitarri Kodu

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading

Scroll to Top